top of page

Sounds | Puppy, ... And Watched It Glow



Als je me een paar weken geleden had gevraagd, wat het verband is tussen Monthy Python, aliens en konijnen, dan zou ik je het antwoord schuldig moeten blijven. Bekijk de video bij dit nummer en alles wordt duidelijk. Brothers In Raw stimuleert mijn zoektocht naar nieuwe muziek en dankzij hen en Rude Records kwam ik uit bij Puppy. En nee het is geen typfout. Het gaat hier niet over die cringeworthy artieste Poppy of over het nummer van Netsky.


Een beetje opzoekwerk leert me dat het over een Britse band gaat en dat ze al een aantal EP's en een album onder de arm hebben. Auditief opzoekwerk leert me dan weer dat de band heel dicht aanleunt bij Smashing Pumpkins. Dezelfde soort stem waar je even aan moet wennen. Die 90’s altrock shoegaze vibe overgoten met moddervette sludgy gitaren. Vooral dan in deze single …And Watched It Glow.


De combinatie van zanger Jock Nortons stem en de zware gitaren maken het een nummer dat echt indruk op je maakt. En als ik over indrukken bezig ben. Check alsjeblieft (nogmaals) de video voor dit nummer. En als je dan toch op Youtube bent, doe hetzelfde voor de twee vorige singles ‘Angel’ en ‘The Kiss’. Alledrie kleine meesterwerkjes.

En bij deze staat er weer een extra album op het ‘te checken’ lijstje.



Lees

London rock band, PUPPY, have released the official music video for their new song “…And Watched It Glow”. The song is taken from the band’s upcoming new album “Pure Evil”, which will be released on May 6th through Rude Records.


“Pure Evil” is an album created, like so much music and art the last few years, from a forced upon circumstance. Whilst obviously not influencing any of it in any way, the current pandemic has certainly created a specific path for PUPPY and this brilliant album, for good and bad. Vocalist and guitarist Jock Norton explains a bit about marrying creative drive with a global health meltdown, "We had to dig fairly deep to find the purpose in doing any of it, because the global narrative was rightly shifted to more important things. But I think to be honest that sort of introspection had filtered through into other aspects of our lives, so being able to record this album sort of gave us a bit of purpose and something to cling on to. Ultimately for us we wanted to feel engaged and productive and useful, even if it was only for ourselves and each other. Like I said, there’d be times when it would feel a bit meaningless, but getting to a place where you’re comfortable with that and happy to let the work be its own reward really helped us grow as a band and as people I think".


Summing up this wonderful new album, and the struggle to create and carry on during all of *this*, Jock puts it neatly and perfectly: "To us the whole thing feels like a time capsule of this weird limbo period and I think that comes across on the album, or at least I hope it does. Postcards from the edge or whatever".

(bron: KINDA)








bottom of page