Sounds | Mägo de Oz, La dama del mar


Een liedje dat de dag opfleurt is altijd welkom en dit is er zo eentje. De aantrekkelijke melodieën doen je de rest van de dag een beetje vergeten. Het 5de nummer op het nieuwe album “Bandera Negra” verteld het verhaal over een liefde op zee. De intro gecombineerd met de folk metal laat ook dit thema meteen uitschijnen en het lijkt dat er een verhaal verteld moet worden. De verhaalvorm wordt voor mij zichtbaar gemaakt met de bijna-dialoog tussen de vrouwelijke en mannelijke stem. Als je de video bekijkt is dit ook visueel uitgedrukt. Het is een nummer met zeer veel tempo en een zeer aantrekkelijke melodie en dat geeft mij zin om het nummer keer na keer te beluisteren. De folk metal wereld is helemaal nieuw voor mij maar ik kijk zeker uit naar meer.


Het nieuwe album Bandera Negra komt op 10/09/2021 uit.


Luister ook naar:

Bandera Negra


Lees

A popular and prolific Spanish folk-metal outfit with a strong Celtic streak, Madrid's Mägo de Oz (Spanish for "Wizard of Oz") draw from a rich tapestry of hard rock subgenres, including symphonic, pagan, and power metal. Playful and inventive, the band deftly weave elements of fantasy, satire, literature, witchcraft, and offbeat humor into their material (their name is Spanish for Wizard of Oz), with a metal umlaut tossed in for good measure. Since debuting in the late '90s, the band have delivered increasingly ambitious conceptual pieces, with highlights arriving via the dystopian, two-part Finisterra and the epic Gaia trilogy.


Founded in 1999 by drummer Txus di Fellatio -- the band has hosted dozens of different musicians over the years -- the first iteration of the group solidified in 1992 under the moniker Transilvania. A strong showing in the Rock de Villa de Madrid contest prompted a name change, and in 1994 they released their eponymous debut album as Mägo de Oz. A period of personnel upheaval preceded the release of the group's sophomore effort, Jesús de Chamberí, a rock opera about Jesus returning to the Madrid neighborhood of Chamberí. That album, along with La Bruja -- an EP stocked with five re-recorded songs featuring a new lead vocalist -- greatly increased the band's profile. A modern retelling of Miguel de Cervantes' Don Quixote, La Leyenda de La Mancha arrived in 1998, followed in 1999 by Resacosix en Hispania, a film celebrating the group's tenth anniversary.


The band doubled down on the conceptual route for 2000's Finisterra, a two-volume set concerning a fictional digital dystopia, and again in 2003 with the release of the ambitious Gaia, the first installment of a trilogy about the Spanish conquest of America and the ecological damage caused by mankind, which continued in 2005 with Gaia II: La Voz Dormida and concluded in 2010 with Gaia III: Atlantia and the ancillary Gaia Epílogo. In between the latter offerings, the group issued the stand-alone studio album La Ciudad de los Árboles and the concert LP A Costa da Morte. Hechizos Pocimas y Brujerias arrived in 2012, and was the first Mägo de Oz outing for new vocalist Zeta; he replaced longtime frontman José Andrëa who'd left the fold the year prior. Ilussia, the band's circus-themed 12th studio long-player, was released in 2014, followed in 2015 by Finisterra Opera Rock, a re-recording of the group's 2000 release that featured numerous collaborations. Diabulus in Opera, a sprawling live album/video, was issued in 2017. Two years later that band returned with Ira Dei, a biblical and apocalyptic concept LP.

(bron: Allmusic.com)


website