top of page

Sounds | Behemoth, The Deathless Sun


En daar is nummer drie. Nadat eerder al Ov My Heculean Exile en Off To War! uitkwamen van het komende, op 16 september a.s. uit te brengen nieuwe album van Behemoth, Opvs Contra Natvram, is het nu de eer aan single nummer drie: The Deathless Sun.


Je zou bijna zeggen dat Adam Darski a.k.a. Nergal met dit nummer een meezinger heeft geschapen, zo lekker ligt het refrein in het gehoor. Ik zie trouwens al voor me bij een optreden: duizenden mensen die schallen: "I am nothing," gevolgd door Nergal: "Without him, nothing is." Heerlijk. Over heerlijk gesproken: check het viruose gitaarspel dat telkens volgt op het refrein. Snel, strak, clean en buitengewoon intrigerend.


Overigens heeft de band zich genoodzaakt gezien om twee verschillende video's op te nemen bij dit nummer. Omdat de angst bestaat dat de video die bovenaan dit stukje staat, te gruwelijk zal worden geoordeeld, is er ook een watjes-versie gemaakt voor mensen die niet dezelfde afkeer van Christus hebben als Darski en de zijnen. Die kun je trouwens hier zien.


Behemoth staat deze zomer op verschillende Europese festivals, waaronder Alcatraz en in het najaar gaan ze flink op pad in Europa. Dan staan ze bijvoorbeeld op 22 oktober in Den Bosch (NL) en een dag later in Brussel (B).


Luister ook:




Lees:


BEHEMOTH are not only the creators of Poland's extreme metal scene, but they are masters of their vision and showcasing what a band can achieve when hard work is put in. With Opvs Contra Natvram they have created 10 fresh chapters, created at a very strange time for the world. Their goal to create something new, something that doesn't sound like anything that has gone before, is an ambitious one.


As with previous studio outings, Opvs… was produced by BEHEMOTH, with mixing by studio legend Joe Barresi (Nine Inch Nails, Tool, QOTSA, Alice in Chains).


Renowned for his meticulous attention to detail and absolute creative control of BEHEMOTH’s world, frontman and band visionary, Adam 'Nergal' Darski revelled in the depressurised environment afforded by the pandemic. It meant that for nearly the first time since the band’s inception over 30 years ago, there was no deadline to observe, allowing for a nearly unprecedented level of attention to the process of writing and recording. Beyond any confines of genre, BEHEMOTH have grown to become nothing less than the personification of rebellion, individuality and unflinching self-expression informed by a literate worldview and worldliness that’s resulted in a locking of horns with everything from the mainstream press to the Polish Catholic church – most notably manifesting in Nergal’s trial for blasphemy in 2010 that only served to expose the deep-seated hypocrisies that his music seeks to challenge.









bottom of page