top of page

Search Results

1470 resultaten gevonden voor "seth abrikoos"

  • Albumrelease | Held. - Grey

    Held. heeft vandaag hun debuutalbum Grey uitgebracht via MNRK Heavy. De band bestaat uit Doug Robinson en Sal Mignano van The Sleeping en Josh Eppard van Coheed and Cambria. Hoewel de band vaak een “supergroep” genoemd wordt, ziet drummer Josh Eppard dat zelf anders. “Held. is my other band, and I take that seriously.” Foto door: Nick Karp Ontstaan in de studio Held. ontstond in 2022 tijdens studiosessies in Woodstock, New York. Oorspronkelijk zou Thomas Erak van The Fall of Troy gitaar spelen, maar toen dat niet doorging besloot Doug Robinson zelf de gitaarpartijen op te nemen. De eerste nummers die tijdens die sessies ontstonden waren “DEFENDING THE EARTH” en de titeltrack “GREY”. Volgens de band voelde het vanaf het begin direct goed. “We got in a room, and we started jamming, and it just fucking made sense,” vertelde Sal Mignano eerder. Over het album Grey telt elf tracks en werd opgenomen met producer Jon Markson in New Jersey. Muzikaal zit de plaat ergens tussen zware post-hardcore en melodieuze alternatieve rock. Robinson noemt artiesten als Hum, Failure en Chino Moreno van Deftones als belangrijke invloeden. Over het thema achter het album zei Robinson: “Everything in these lives we live is made up of shades of grey. We want to find the colour and the beauty, but it takes courage to seek those things out.” Gastbijdrages van Frank Iero en Graham Sayle Op de eerder verschenen single “NEW YOU ANTHEM” is Frank Iero van My Chemical Romance te horen. Daarnaast werkt Graham Sayle van High Vis mee op “KNIFEPOINT”. Volgens Robinson was “NEW YOU ANTHEM” bedoeld als een nummer voor mensen die het moeilijk hebben: “I was motivated to write something anthemic, not for the sake of being purely anthemic, but more or less therapeutic for people who feel down all of the time.” Grey tracklisting DEFENDING THE EARTH NEW YOU ANTHEM (FT. FRANK IERO) CONSTANT TENSION KNIFEPOINT (FT. HIGH VIS) WAVES OF FIRE GREY I AND I AGAINST YOU ALL THROUGH THE CRACKS BROKEN SPACESUIT (DECAY AND SAND) EMPTINESS: A SIDE EFFECT Het orderen en streamen van Grey Tour met Underoath Deze zomer gaat Held. op pad met Underoath tijdens “The Van Tour to Vans Warped Tour”. Later dit jaar speelt de band ook op Neverender Festival en Furnace Fest. HELD. ONLINE: Instagram YouTube TikTok X

  • Fotoverslag | Iotunn - In Vain - Nephylim - De Helling

    Headliner Iotunn sloot de avond af met een sterke set. Fotograaf Seth Abrikoos reisde tijdens de volledige Kinship-tour mee met Iotunn en In Vain als hun tourfotograaf Nephylim In Vain Iotunn Vrijdag 24 april, De Helling, Utrecht (NL) | Foto's: Seth Abrikoos

  • Fotoverslag | Hellmond Open Air

    Brothers in RAW fotograaf Seth Abrikoos was aanwezig, en legde het festival voor ons vast. ______________________________________ Zaterdag 13 juli, Hellmond Open Air, Helmond (NL) | Foto's:  Seth Abrikoos

  • Concerttip | ten56. + Cabal + VCTMS + DALI

    ten56. kondigt vernietigende headlineshow in Patronaat aan met Cabal, VCTMS en DALI De muziek van ten56. is een intense mix van industriële chaos en downtempo deathcore. Na indruk te hebben gemaakt met hun debuutalbum "Downer", bereiden ze zich nu voor op een nog verwoestender tweede album. Ze zullen in het najaar het podium van Patronaat betreden voor hun eigen headline show, vergezeld door VCTMS, Cabal, DALI (voorheen bekend als The Dali Thundering Concept), en een speciale gast die nog aangekondigd zal worden. (Bron: Patronaat ) Info en tickets wo 17 september 2025

  • Nieuws | Thomas Miller (ex-Symphony X) lanceert Lazarus Effect en tekent bij Sensory Records

    Thomas Miller, voormalig bassist van Symphony X, maakt zijn terugkeer naar de progmetalscene met Lazarus Effect, zijn nieuwe soloproject. Het project heeft inmiddels onderdak gevonden bij Sensory Records, dat het debuutalbum later dit jaar zal uitbrengen. Voor Miller betekent de deal de bekroning van een lang traject. Jarenlang werkte hij aan het schrijven en opnemen van zijn eerste soloalbum. Daarbij kreeg hij hulp van enkele oude bekenden uit zijn verleden bij Symphony X. Thomas Miller schrijft: “I'm very excited to announce, after years of contemplating and eventually writing and recording my first solo project, the signing to Sensory Records. After speaking and collaborating with Ken Golden, I've decided it's the perfect team to launch the CD and start the promotions for a Fall 2026 release. I met Ken in 1998, while still in Symphony X, and always had it in the back of my mind that, if I did decide to record and release an album, he'd be at the top of the list. I hope everyone is as excited as I am. Between recording with some of my old friends and bandmates to finding the perfect match in Sensory Records to give it the proper attention and promotional care I was hoping for. So, the new chapter has begun, and I'm looking forward to a prosperous future relationship with Sensory Records and re-connecting with the old fans as well as new ones. Stay tuned.” Labelbaas Ken Golden zegt: “I was a fan of Symphony X early on and met Thomas back in 1998. Those Symphony X albums were part of my introduction into the world of progressive metal and instantly won me over. Thomas was a vital part of the band’s sound, and I feel that the Lazarus Effect project is going to surprise and excite fans of Symphony X and Thomas’ brilliant bass work.” Foto door: Rodrigo Gudina Miller begon zijn muzikale loopbaan in New Jersey, waar hij in de jaren tachtig gitarist Michael Romeo ontmoette. De twee speelden samen in verschillende bands voordat zij in 1994 Symphony X oprichtten. Met albums als The Damnation Game, The Divine Wings of Tragedy en Twilight in Olympus groeide de band uit tot een van de meest invloedrijke namen binnen de progressieve metal. Na zijn vertrek uit Symphony X bleef Miller actief als songwriter en muzikant. Een samenwerking met zanger Hollywood How Portney vormde uiteindelijk de basis voor Lazarus Effect. Voor het debuutalbum schakelde hij opnieuw enkele vertrouwde namen in. Zo zijn Michael Romeo en toetsenist Michael Pinnella op het album te horen, terwijl Eric Rachel (bekend van de eerste zes Symphony X-albums) verantwoordelijk was voor de mix en mastering.

  • Fotoverslag | Left to Love - Hèll On Sphinx – THANK YOU Fest - Muziekgieterij

    Fotograaf Seth Abrikoos was die dag met LEFT TO LOVE mee en maakte een uitgebreid fotoverslag van het Left to Love Zondag 17 mei 2026, Muziekgieterij, Maastricht | Foto's: Seth Abrikoos / Sethpicturesmusic

  • Fotoverslag | Plan Nine + Burning + Sad Iron

    Burning volgde met een stevige set vol old school heavy metal. Seth Abrikoos was erbij als fotograaf en videograaf en leverde ook beelden aan BIR, zie hieronder het Sad Iron Burning Plan Nine 15 Februari Poppodium Iduna, Drachten (NL) | Foto's: Seth Abrikoos

  • Fotoverslag | Dominum + Orden Ogan + Feuerschwanz

    Hieronder het fotoverslag van de avond door onze fotograaf Seth Abrikoos. Dominum Orden Ogan Feuerschwanz November 28 November, Patronaat, Haarlem (NL) | Foto's: Seth Abrikoos

  • Fotoverslag | Matteo Mancuso

    Fotograaf Seth Abrikoos was erbij en legde het spektakel vast voor Brothers in RAW. __________________________________________ 7 Maart, Poppodium Boerderij, Zoetermeer (NL) | Foto's:  Seth Abrikoos

  • Sounds | Gradience - Deathwish

    Deense metalband GRADIENCE heeft de videoclip uitgebracht van hun nieuwe single “Deathwish”. De track laat een explosieve mix horen van blackened death metal, metalcore en donkere trap-invloeden, waarmee de band opnieuw de grenzen tussen zware metal en moderne urban sounds opzoekt. Volgens gitarist en vocalist Jakob Lærke Harris is “Deathwish” een eerbetoon aan de bands waar de leden mee opgroeiden in het MySpace-tijdperk. “'Deathwish' is our homage to the MySpace-era songs from bands we grew up listening to like Killswitch Engage, Job For A Cowboy and The Black Dahlia Murder but with our signature rap and melodic twist. We wanted to create a song with a lot of forward momentum that gets the circle pit going.” Met hun combinatie van loodzware riffs, agressieve screams, melodieuze passages en rapvocals creëert GRADIENCE een opvallend eigen geluid. De band ontstond in 2022 nadat gitarist Jakob Lærke Harris en vocalist Gavin Mistry elkaar ontmoetten tijdens een show van de Deense deathcoreband Cabal in Kopenhagen. Ondanks hun totaal verschillende muzikale achtergronden – Harris afkomstig uit de alternatieve metalscene en Mistry actief binnen hiphopprojecten – bleek de creatieve klik meteen sterk. Deathwish single cover Over de muzikale mix zegt Harris: “It just feels completely natural for us to mix everything. We've actually found it difficult for ourselves to narrow it down but we like to think of ourselves as just being a metal band.” Naast Harris en Mistry bestaat GRADIENCE verder uit drummer Frederik Kjelstrup Hansen en bassist Patrick Petersen. De band belooft de komende weken meer nieuws aan te kondigen. De videoclip van “Deathwish” en de single zijn nu beschikbaar via de streamingplatforms via de volgende link. Foto door: Christoffer Rosenfeldt GRADIENCE: Gavin Mistry - vocals Jakob Lærke Harris - guitars, vocals Frederik Kjelstrup Hansen - drums Patrick Petersen - bass LINKS: Instagram YouTube TikTok Facebook

  • Fotoverslag | All Shall Perish + Peeling Flesh + Vulvodynia + Acranius

    VULVODYNIA Peeling Flesh All Shall Perish Zondag 23 november, Poppodium 013, NEXT, Tilburg (NL) | Foto's: Seth Abrikoos

  • Concerttip | Kataklysm + Flashgod Apocalypse + support - Patronaat Haarlem

    Death metal gigant Kataklysm is terug! Met hun 15e studioalbum, “Goliath,” zijn ze klaar om te bewijzen waarom ze de onbetwiste reuzen van het genre zijn. Met bijna drie decennia aan ervaring zullen ze je meeslepen in een draaikolk van verpletterende riffs, donderende drums en meedogenloze vocalen. Met Fleshgod Apocalypse en Stillbirth als supports is dit een death metal package waar je U tegen kan zeggen. Niet veel bands hebben bereikt wat Kataklysm heeft bereikt in de loop van hun lange en rigoureuze carrière, maar wat hen echt onderscheidt van de massa is het bekijken van de wereld door eerlijke ogen en het creëren van het perfecte muzikale landschap om het te beschrijven. Met dit nieuwe album geeft Kataklysm een onschuldig maar agressief album in een tijd van zoveel onzekerheid. Fleshgod Apocalypse is een Italiaanse symfonische deathmetalband. De groep, opgericht in 2007, woont in Perugia en heeft momenteel een contract bij Nuclear Blast. Ze hebben vijf full-length albums uitgebracht. (Bron: Patronaat Haarlem) Info en tickets zaterdag 24 februari 2024, Patronaat (Haarlem, NL) ‍

bottom of page