top of page

Sounds | Wiegedood, FN SCAR 16



Jaaaaaaaa! Ik had in de verte al horen waaien dat Wiegedood voor hun albumrelease nog een single zou droppen. Gisteren was blijkbaar die dag. Zonder enige aankondiging. Uit het niets. Sinds gisteren kun je luisteren naar FN SCAR 16, de derde single van het album ‘There’s Always Blood At The End Of The Road’ die op 14 januari 2022 uitkomt via Century Media Records.


Net als Nuages en Now Will Always Be, geen nummer om te beluisteren op je nuchtere maag. Geen zachte ochtend-tunes maar vier minuten staalharde razernij zonder enige ruimte voor het happen naar adem. Laten we de week even in twee breken. Letterlijk en figuurlijk.


Bij dit nummer hoort ook een videoclip die ervoor zorgt dat dit wel eens de hit van het album zou kunnen worden. Er wordt steeds meer duidelijk welke sfeer de drie mannen van Wiegedood willen creëren. Het nostalgische gevoel van hun eerdere trilogie lijkt steeds verder zoek te zijn en hun vergelijking met een psychotische rit kan ik meer en meer begrijpen. De bijhorende videoclip is een perfecte visuele ondersteuning voor wie het nog niet volledig begrepen heeft. Bruut geweld. Geschifte riffs. Niet te stoppen.

Ze gaan hard!



LIVE


lees

The band comments: “The SCAR (Special Operations Forces Combat Assault Rifle) is a family of gas-operated (short-stroke gas piston) automatic rifles developed by Belgian manufacturer FN Herstal (FN) in 2004. This family of rifles consist of two main types. The SCAR-L, for "light", is chambered in 5.56×45mm NATO cartridge and the SCAR-H, for "heavy", is chambered in 7.62×51mm NATO. Both are available in Close Quarters Combat (CQC), Standard (STD), and Long Barrel (LB) variants.”


The band about the album: “’There’s Always Blood At The End Of The Road’” focuses on the filthiest and most disgusting parts of human nature and society. It steers clear from the typical Black Metal themes and concepts, instead zoning in on the struggle we lead within, trying to overcome the fact we are all made from that same filth. Exploring places the previous trilogy didn’t even scratch the surface of, both lyrically and musically. A first-hand look into pure disgust, a psychotic ride with synths, tape-recorders, hot club jazz and distressing samples. A definite switch from our previous work, a dark turn into something unexpected and unwelcome.”

(bron: Century Media Records)






bottom of page