top of page

Sounds | The Wants, Container (Album)


Dit trio uit Brooklyn, NY gooit met Container een opmerkelijk debuut album op de markt, waarbij hun gevarieerde sound mij in gedachten meermaals naar mijn meest favoriete bands loodste. Die mannen kennen verdomd hun klassiekers!

Het openingsnummer Ramp deed mij spontaan denken aan The Daily Heavyvan The Oh Sees en ik kreeg onmiddellijk honger naar meer.

Deze plotse appetijt werd met grote voldoening gestild door het titelnummer Container, wat een kleurrijke potpourri is van LCD Soundsystem meets Parquet Courts meets The Godfathers (remember Birth, School, Work, Death). Het korteMachine Room is Digitalism, toch? Bij Fear My Society loert Depeche Mode dan weer om de hoek. Met The Motor zitten we plots bij Public Service Broadcasting en Spitfire. Door het baslijntje in Ape Trap komen we snel bij Joy Division, maar toch weer niet. En daartussen spekken ze met Aluminium en Voltage nog wat industriële noize à la Nine Inch Nails voor de liefhebbers.


Ook zin in een goeie trip down memory lane? (Frederic Zwartjens)


Releasedatum: 13/03/2020



Luister

















Lees With the minimal instrumentation of post-punk as their framework, The Wants— Madison Velding-VanDam (vocals/guitar/synth), Jason Gates (drums/live electronics), and Heather Elle (vocals/bass/synth) — inject the hypnotic pulse of Detroit techno into the practice of pop songwriting. Led by Velding-VanDam’s elusive duality of personas, which oscillate between earnestly romantic and unsettlingly deadpan, The Wants naturally forge a dark alley off the beaten path into danceable dissonance. Velding-VanDam’s vulnerable lyrics sometimes foray into the sardonically biting, reflecting the complex cycle of self-reflection of the current generation, while drawing from sources like the satire-of-power in Jenny Holzer’s “Inflammatory Essays,” and the midwestern heart of The National’s frontman Matt Berninger. Anthony “Shake” Shakir’s “Frictionalism (1994-2009)" and John Beltran’s “Ten Days of Blue” drew The Wants into the lush soundscapes and entrancing mood of electronic music.




bottom of page