top of page
John Van de Mergel

Sounds | Azusa, Loop Of Yesterdays (Album)


De vier van Azusa nemen ons, iets meer dan een jaar na hun debuut, opnieuw mee op een trip doorheen een gekkenhuis. Eentje bevolkt met de meest freaky wezens die je je kan inbeelden. Terwijl Eleni haar teksten als het ware uitbraakt, worden we muzikaal van de ene verschrikking richting de volgende gerukt. De tempowissels, het schakelen tussen beenharde uppercuts en fluweelzachte rustmomenten, de razende ritmesectie,... Loop Of Yesterdays bulkt opnieuw van een waanzinnige genialiteit verpakt in erg compacte nummers van twee tot maximaal 4 minuten. Wees blij, want een dergelijk spervuur langer ondergaan kan niet goed zijn voor je (mentale) gezondheid. Enkele nummers eruit pikken? Misschien het 32 seconden durende Support Becomes Resistance en het titelnummer dan, de énige échte rustpunten tussen de twaalf nummers.


Releasedatum: 10 april 2020



luister

















Lees

Loop Of Yesterdays is the follow-up to 2018's critically acclaimed Heavy Yoke. Although equally broad in scope, Loop of Yesterdays finds the band with more to say but less to prove, achieving a more aerodynamic and accessible approach to their intricate sense of song-writing and inherently technical style. Expanding on ideas first presented on 2018’s album Heavy Yoke, Azusa seek to captivate audiences with their unique blend of melodic-thrash, jazz-fusion, hardcore and early 90’s riff pop sensibilities. This is accompanied by lyrics which assertively confront coming of age struggles, like loss, grief, memories and estrangement. Anxious to continue where they left off, the band found themselves returning to drummer and producer-engineer David Husvik’s Hawk Studios in Oslo, Norway to record Loop Of Yesterdays, which was masterminded by long-time collaborators David Husvik and guitarist Christer Espevoll, and recorded in a series of marathon sessions. The band once again called upon Nick Terry (Serena Maneesh, Kvelertak, Turbonegro) to achieve their ideal mix, a highly polished balance of punch and aggression, giving mastering engineer Jens Bogren (Opeth, At The Gates, Between The Buried And Me) a pitch he could knock out of the park. Intrigued by his ability to exist comfortably in both the jazz and metal world, the band reached out to world-class guitarist Alex Skolnick (Testament, Alex Skolnick Trio) to contribute a shredding guest solo on the track 'Detach'.




Comments


bottom of page