Concertverslag | Dropout Kings, Melkweg

Het zijn gelukkig weer drukke zomer weekenden. Naast de vele festivals zijn er ook aardig wat shows die we kunnen bezoeken, dus gaan we gewoon vrolijk vanuit een festival (in mijn geval Jera On Air) door naar de andere kant van het land voor een concert. Want op zondag 26 juni stond het Amerikaanse Dropout Kings in Amsterdam voor een show in de Upstairs. De uit Phoenix afkomstige band is voor het eerst in Europa om ons te trakteren op een fijn portie trapmetal en speelde in Amsterdam de eerste van de twee Nederlandse shows van deze tour. In Melkweg stond er geen voorprogramma op de planning, dus we konden meteen van start met de headliner van de avond. De zaal was inmiddels gezellig gevuld met een publiek en een band die er beide overduidelijk zin in hadden. Dropout Kings wist in Amsterdam een energieke show neer te zetten, waarin vooral het contact met de fans en het plezier op het podium centraal stonden. Er werd strak gespeeld en de band zocht regelmatig het contact met het publiek op, met zanger Adam die regelmatig het podium af ging om de gezelligheid tussen de fans op te zoeken. Er hing in de Upstairs dan ook een gezellige sfeer die gedurende de avond alleen maar beter werd. Het was daardoor genieten van Dropout Kings met tracks zoals Virus, Bad Day, I Ain't Depressed, GlitchGang en Hey Uh, die er vanaf het begin voor zorgden dat het publiek mee stond te springen, mee stond te zingen en mee stonden te moshen. Na de set nam de band bij de merch nog ruim de tijd om met de fans te praten en foto's te maken en konden we na een toffe avond weer op naar huis.

Voor wie het gemist heeft; op dinsdag 12 juli heb je een nieuwe kans om los te kunnen gaan, want dan staat Dropout Kings samen met support Frontstreet in Baroeg in Rotterdam (tickets haal je hier). De energieke en vette set van deze band wil je in ieder geval niet missen.

Zondag 26 juni 2022, Dropout Kings (Melkweg, Amsterdam) | Foto's & tekst: Jessica Santiago Lopez