top of page

Search Results

8165 resultaten gevonden met een lege zoekopdracht

  • Fotoverslag | Hellfest 2026 donderdag - Clisson

    In onze festivalverslagen proberen we telkens het verhaal van de dag te vertellen: de optredens die ons bijbleven, de verrassingen, de kilometers die we aflegden en de momenten die een festival als Hellfest zo bijzonder maken. Festivalverslag Hellfest 2026 - donderdag In deze galerij laten we vooral de foto's spreken. Van de eerste band van de dag tot de laatste noten diep in de nacht, dit zijn de beelden die voor ons deze dag van Hellfest 2026 samenvatten. Veel kijkplezier en vergeet zeker niet ook ons festivalverslag van deze dag te lezen voor het volledige verhaal achter de foto's. We Came as Romans Mikkey Dee & Friends The Plot in You The Pretty Reckless Breaking Benjamin Deep purple Alice Cooper Kadavar Feurschwanz Donderdag 18 juni 2026 Clisson (FR) | Foto's & tekst: Pieter Bouckhout

  • Festivalverslag | Hellfest 2026 donderdag - Clisson

    Vier jaar. Zo lang was het geleden dat we nog eens richting Clisson trokken voor Hellfest. Vier jaar waarin het festival niet heeft stilgezeten. Dat wordt al duidelijk nog voor de eerste noot gespeeld wordt. Overal waar je kijkt zijn nieuwe decorstukken opgedoken, staan imposante constructies opgesteld en lijkt het festivalterrein nog verder uitgebreid te zijn. Alsof Hellfest vond dat het na vier jaar afwezigheid meteen indruk moest maken. En indruk maken deed het. Niet alleen door de decors of de gigantische mensenmassa's die al vroeg richting Mainstages trokken, maar ook door de temperatuur. Officieel werd er iets meer dan dertig graden voorspeld. Onze horloge gaf later op de dag vrolijk 37 graden aan. Waterpunten draaiden overuren en nog voor de middag werd schaduw een van de meest gezochte attracties van het festival. Gelukkig was er muziek! We Came As Romans mocht de Mainstage openen en deed dat met een energieke set die ons geregeld aan Architects deed denken. Ondanks het vroege uur stond er al behoorlijk wat volk voor het podium en ook in de fotopit was de opkomst opvallend groot. Sommige fotografen maken er duidelijk net als wij een erezaak van om niet enkel de headliners aandacht te geven. We Came as romans - Hellfest 2026 - © Pieter Bouckhout Na een geslaagde opener was het de beurt aan Mikkey Dee & Friends. De voormalige Motörhead-drummer bracht een flinke portie nostalgie mee naar Frankrijk en toen Ace Of Spades door de speakers knalde, was het meteen duidelijk dat dit een publieksfavoriet zou worden. Ondertussen begonnen we ook te beseffen dat Hellfest ondertussen een serieus uit de kluiten gewassen festival geworden is. Na het tweede nummer van Mikkey Dee besloten we richting Warzone te wandelen. Tegen dat we daar arriveerden, moest de band die we wilden zien nog amper twee nummers spelen. De festivalweide mag dan wel groter geworden zijn, het aantal bezoekers lijkt minstens even snel gegroeid te zijn. Het zal kiezen of verliezen worden dit jaar. Mikkey Dee & friends - Hellfest 2026 - © Pieter Bouckhout The Plot In You was vervolgens minder ons ding. Veel geschreeuw, veel breakdowns en een optreden dat ons nooit echt wist mee te nemen. Gelukkig maakten ze wel dankbaar gebruik van de catwalk, wat voor enkele leuke foto's zorgde. (zie daarvoor zeker ons apart fotoverslag!) Na een snelle hap trokken we opnieuw richting Mainstage voor The Pretty Reckless. De band rond Taylor Momsen (ja inderdaad, die van Gossip Girl) bracht een aangename afwisseling tussen al het zwaardere werk en wist moeiteloos de aandacht vast te houden. Ook Breaking Benjamin stond vooraf hoog op ons lijstje, al kwam dat optreden minder goed uit de verf dan gehoopt. Misschien lag het aan de mix, misschien aan de hitte, misschien gewoon aan onze smaak. Niet alles hoeft tenslotte voor iedereen te zijn. The Pretty Reckless - Hellfest 2026 - © Pieter Bouckhout Een van de momenten waar we vooraf het meest naar uitkeken was Deep Purple. Tien jaar geleden was dit een van de eerste grote bands die ik ooit mocht fotograferen op Suikerrock. Opnieuw voor hun podium staan voelde daarom een beetje alsof de cirkel rond was. Natuurlijk zijn ze ouder geworden. Natuurlijk duren sommige solo's nog altijd iets langer dan nodig. Maar tegelijk blijft het indrukwekkend hoe goed Ian Gillan zich nog altijd overeind houdt. Child In Time zullen we waarschijnlijk nooit meer live horen, maar het blijft bijzonder om deze grondleggers van de hardrock nog eens aan het werk te zien. De grootste verrassing van de dag kwam voor ons echter uit een heel andere hoek. Papa Roach (inderdaad, die van Scars en Last Resort!) Vooraf hadden we niet verwacht dat zij een van onze favoriete optredens van de dag zouden afleveren, maar soms zijn dat net de mooiste festivalmomenten. De weide stond afgeladen vol, crowdsurfers vlogen voortdurend over de hoofden van het publiek en de band speelde met zichtbaar plezier. Een verwijzing naar Korn, een stukje System Of A Down en uiteindelijk natuurlijk Last Resort maakten van hun passage een van de eerste echte hoogtepunten van Hellfest 2026. Papa Roach - Hellfest 2026 - © Pieter Bouckhout Vier jaar geleden kregen we Alice Cooper niet te zien doordat een gigantische regenbui roet in het eten gooide. Deze keer kregen we onze herkansing. Het decor stond er, de guillotine verscheen zoals verwacht op het podium en zijn begeleidingsband speelde bijzonder sterk. Toch bleven we met een dubbel gevoel achter. Vooral Poison (mijn persoonlijke favoriet) miste de energie die het nummer vroeger zo onweerstaanbaar maakte. Doe het maar eens, met 78 lentes daar gaan staan, maar toch, ik miste de pit, de ruwheid, het muzikale uithalen. Misschien zijn de verwachtingen gewoon te hoog, maar hoe goed Papa Roach was, zo teleurgesteld bleven we achter na Alice Cooper. Alice Cooper - Hellfest 2026 - © Pieter Bouckhout Tussen alle optredens door zorgde Hellfest ook nog voor een indrukwekkend eerbetoon aan Ozzy Osbourne. Het vuurwerk dat daarvoor uit de kast gehaald werd mocht duidelijk iets kosten en zorgde voor een van de mooiste beelden van de dag. Omdat Bring Me The Horizon niet toegankelijk was voor fotografen, trokken we later nog richting Valley voor Kadavar. Hun klassieke seventies-sound vormde een aangename afwisseling tussen al het moderne metalgeweld dat eerder op de dag passeerde. Afsluiten deden we uiteindelijk bij Feuerschwanz. Folkmetal, meezingmomenten en een publiek dat ondanks de hitte nog voldoende energie had om massaal neer te zitten tijdens Party In The Nightclub. Terwijl duizenden festivalgangers zich opmaakten voor een lange nacht in Clisson, dachten wij vooral aan een koude douche en een bed. Let's get down, to party in the nightclub voor hen. Down naar het hotel voor ons. Nog drie dagen te gaan. Feuerschwanz - Hellfest 2026 - ©Pieter Bouckhout Donderdag 18 juni 2026 Clisson (FR) | Foto's & tekst: Pieter Bouckhout

  • Fotoverslag | Into The Grave 2026 - zondag

    Het weekend Into The Grave is alweer voorbij en wat hebben we genoten. In dit fotoverslag blikken we terug op de hoogtepunten van Into The Grave 2026: de zondag. The Gathering Blackbriar Paleface Swiss Gnome Destruction Severe Torture Carach Angren Dormant Ordeal Rivers Of NIhil Atmoran Graceless Bekijk het fotoverslag van vrijdag. Bekijk het fotoverslag van zaterdag. Scoor nu je Early Bird Tickets voor volgend jaar Wil jij er in 2027 zeker bij zijn? Dan kun je vanaf nu je Early Bird Weekend Ticket bemachtigen voor slechts € 139. Ben je 17 jaar of jonger? Dan is er een speciaal Jongeren Weekend Ticket beschikbaar voor € 89. info & tickets 11 t/m 13 juni 2027, Oldehoofsterkerkhof Leeuwarden Into The Grave 2026, Leeuwarden (NL) - Foto's: Marjolein Regterschot

  • Sounds | Solitone keert na acht jaar terug met politiek geladen EP Le Champ des Possibles

    Na een stilte van acht jaar is de Franse screamo/post-hardcoreband Solitone terug met een nieuwe EP. Le Champ des Possibles, die op 19 juni verscheen, laat een band horen die muzikaal nog steeds balanceert tussen screamo, hardcore en post-hardcore, maar inhoudelijk scherper en explicieter is geworden. Artwork door: Léa Mastrolia De band uit Bordeaux debuteerde in 2016 met Première Vague en bracht in 2018 de opvolger Lame De Fond uit. Sindsdien veranderde er veel: een wisseling van bassist, persoonlijke ontwikkelingen binnen de band en een groeiende behoefte om maatschappelijke en politieke thema’s rechtstreeks aan te snijden. Op Le Champ des Possibles behandelt Solitone onderwerpen als vervreemding op de werkvloer, de manier waarop mensen dieren behandelen, de opkomst van fascistische tendensen in de politiek, reacties op feminisme en de erosie van waarheid in het publieke debat. De band vertrekt daarbij vanuit uitgesproken antifascistische en antikapitalistische overtuigingen, zonder zichzelf als moreel voorbeeld naar voren te schuiven. Zanger Yannick noemt de maatschappelijke evoluties in Frankrijk onder het presidentschap van Emmanuel Macron een belangrijke inspiratiebron voor de nieuwe teksten. Volgens hem is het moment voorbij waarop een band zich nog achter vage formuleringen kan verschuilen. “Stil blijven of zaken impliciet laten, betekent uiteindelijk het status quo in stand houden”, klinkt het. Muzikaal blijft Solitone trouw aan zijn roots. Met invloeden van Franse screamogrootheden als Daïtro en Amanda Woodward combineert de groep emotionele intensiteit, rauwe hardcore-energie en post-rockachtige spanningsbogen. De nieuwe EP werd opgenomen en gemixt door Mathieu Souyris, gemasterd door Thibault Chaumont en voorzien van artwork door Léa Mastrolia. Naar aanleiding van de release speelt Solitone op 26 juni een releaseshow in Bordeaux, gevolgd door een tournee door Frankrijk, Italië en Zwitserland in september. Line-up: Hugo, Pierre en Yannick Solitone online Facebook Instagram YouTube Le Champ des Possibles streaminglink Solitone live, foto's door: @maellelemontagner

  • Nieuws | Thomas Miller (ex-Symphony X) lanceert Lazarus Effect en tekent bij Sensory Records

    Thomas Miller, voormalig bassist van Symphony X, maakt zijn terugkeer naar de progmetalscene met Lazarus Effect, zijn nieuwe soloproject. Het project heeft inmiddels onderdak gevonden bij Sensory Records, dat het debuutalbum later dit jaar zal uitbrengen. Voor Miller betekent de deal de bekroning van een lang traject. Jarenlang werkte hij aan het schrijven en opnemen van zijn eerste soloalbum. Daarbij kreeg hij hulp van enkele oude bekenden uit zijn verleden bij Symphony X. Thomas Miller schrijft: “I'm very excited to announce, after years of contemplating and eventually writing and recording my first solo project, the signing to Sensory Records. After speaking and collaborating with Ken Golden, I've decided it's the perfect team to launch the CD and start the promotions for a Fall 2026 release. I met Ken in 1998, while still in Symphony X, and always had it in the back of my mind that, if I did decide to record and release an album, he'd be at the top of the list. I hope everyone is as excited as I am. Between recording with some of my old friends and bandmates to finding the perfect match in Sensory Records to give it the proper attention and promotional care I was hoping for. So, the new chapter has begun, and I'm looking forward to a prosperous future relationship with Sensory Records and re-connecting with the old fans as well as new ones. Stay tuned.” Labelbaas Ken Golden zegt: “I was a fan of Symphony X early on and met Thomas back in 1998. Those Symphony X albums were part of my introduction into the world of progressive metal and instantly won me over. Thomas was a vital part of the band’s sound, and I feel that the Lazarus Effect project is going to surprise and excite fans of Symphony X and Thomas’ brilliant bass work.” Foto door: Rodrigo Gudina Miller begon zijn muzikale loopbaan in New Jersey, waar hij in de jaren tachtig gitarist Michael Romeo ontmoette. De twee speelden samen in verschillende bands voordat zij in 1994 Symphony X oprichtten. Met albums als The Damnation Game, The Divine Wings of Tragedy en Twilight in Olympus groeide de band uit tot een van de meest invloedrijke namen binnen de progressieve metal. Na zijn vertrek uit Symphony X bleef Miller actief als songwriter en muzikant. Een samenwerking met zanger Hollywood How Portney vormde uiteindelijk de basis voor Lazarus Effect. Voor het debuutalbum schakelde hij opnieuw enkele vertrouwde namen in. Zo zijn Michael Romeo en toetsenist Michael Pinnella op het album te horen, terwijl Eric Rachel (bekend van de eerste zes Symphony X-albums) verantwoordelijk was voor de mix en mastering.

  • Concerttip |Genesis Owusu - Rotown Rotterdam

    Genesis Owusu laat zich niet vangen in één genre. De Australisch-Ghanese rapper en producer mixt moeiteloos postpunk, hiphop, funk, indierock, neosoul en electro tot een explosieve liveshow vol scherpe teksten, dansbare baslijnen en moshpit-ready tracks. Verwacht een eclectische en energieke avond waarop alles samenkomt. 🗓️DATE: 25.11.2026 Info en tickets

  • Fotoverslag | Into The Grave 2026 - zaterdag

    Het weekend Into The Grave is alweer voorbij en wat hebben we genoten. In dit fotoverslag blikken we terug op de hoogtepunten van Into The Grave 2026: de zaterdag Mastodon Insanity Alert Queensrÿche Doodseskader Insomnium Crimson Glory Opia The Browning Warfield 1914 Bekijk ook het fotoverslag van vrijdag. Scoor nu je Early Bird Tickets voor volgend jaar Wil jij er in 2027 zeker bij zijn? Dan kun je vanaf nu je Early Bird Weekend Ticket bemachtigen voor slechts € 139. Ben je 17 jaar of jonger? Dan is er een speciaal Jongeren Weekend Ticket beschikbaar voor € 89. info & tickets 11 t/m 13 juni 2027, Oldehoofsterkerkhof Leeuwarden Into The Grave 2026, Leeuwarden (NL) - Foto's: Marjolein Regterschot

  • Fotoverslag | Melt Banana & Uitzendbureau - Musicon, Den Haag

    Melt-Banana slaat in als een bliksem in Musicon Sommige bands klinken op plaat al alsof ze uit een andere werkelijkheid komen. Live blijkt Melt-Banana nog een stap verder te gaan. Bij hun eerste passage in Den Haag laat het Japanse duo een volle Musicon-zaal verbijsterd achter. Noise, punk, grindcore en elektronica vliegen in hoog tempo voorbij, maar achter de ogenschijnlijke chaos zit een opvallende precisie. Gitarist Ichiro Agata bouwt met riffs, effecten en korte uitbarstingen een geluid dat voortdurend van vorm verandert, terwijl zangeres Yasuko Onuki met een handheld controller de geprogrammeerde bass- en drumtracks aanstuurt. Dat is een beetje een verschil met de jaren negentig, toen Melt-Banana nog als vierkoppige band speelde. Tegenwoordig komt de ritmesectie uit de computer, maar aan intensiteit heeft de band niets ingeleverd. Integendeel. Vooraf zet Uitzendbureau uit Amsterdam de toon met een korte, felle set vol hardcorepunkherrie. Rauw, luid en precies het soort chaos dat goed aansluit bij wat daarna volgt. Melt-Banana bewijst vervolgens waarom de band al meer dan dertig jaar een klasse apart is. Wie ze nog niet live heeft gezien, mist iets bijzonders. Melt Banana Uitzendbureau Donderdag 18 juni 2026, Musicon (Den Haag) - Foto's & Text: Thomas Keysser

  • Sounds | NHOPE - Heroes

    De Belgische metalband NHOPE heeft vandaag hun nieuwe single "Heroes" uitgebracht. Het nummer is de eerste nieuwe muziek van de band sinds hun debuut-EP en laat een zwaardere, donkerdere kant van de groep horen. Geboren uit een tijdperk van groeiende onzekerheid, maatschappelijke spanningen en politieke verdeeldheid, vormt "Heroes" een muzikale weerspiegeling van een wereld die volgens de band steeds verder richting de afgrond lijkt te bewegen. Met vernietigende riffs, beklemmende sferen en een moderne metal-aanpak brengt NHOPE een krachtige boodschap over verval, frustratie en verzet. "The world is burning, The chains must fall." aldus de band. Muzikaal put NHOPE inspiratie uit namen als Machine Head, Fit For An Autopsy, Whitechapel en Orbit Culture. Het resultaat is een mix van groove metal, deathcore-invloeden en filmische spanning die de luisteraar meesleept in een duister en confronterend verhaal. De productie van "Heroes" werd verzorgd door Benoît Polomé, die instond voor de mix en mastering van de track. Zijn werk versterkt de zware dynamiek, dreigende atmosfeer van het nummer. Over NHOPE NHOPE werd opgericht in Charleroi door gitarist Logan Dandois (ex-Yata, Closure), vocalist Rémi Liekens (Through the Void, Quodac) en drummer Robin Tedeschi (Primate's Trooper, HTKA). Later vervoegde bassist Kevin Struelens (Oblivium) de line-up. Met "Heroes" zet NHOPE een volgende stap in hun ontwikkeling en leveren ze een soundtrack voor iedereen die de groeiende onrust van deze tijd voelt. Het nummer schetst een somber beeld van een samenleving op de rand van instorten, waar rebellie steeds meer de enige mogelijke reactie lijkt. "Heroes" is vanaf vandaag beschikbaar op alle grote streamingplatforms via de volgende link. Foto door: Sethpicturesmusic NHOPE Online Instagram Facebook TikTok YouTube Spotify Apple Music Tidal

  • Nieuws | Alcatraz en Pluto Fest bundelen de krachten!

    Alcatraz & Pluto Fest join forces for indoor event @ De Brielpoort, Deinze Toen bleek dat Pluto Fest en Alcatraz hun evenement toevallig op dezelfde datum zou plaatsvinden, hebben ze na overleg samen besloten om hun krachten bundelen. In plaats van concurrenten te zijn op dezelfde dag, hebben ze ervoor gekozen om partners te zijn. Voor de bezoekers betekent dit vooral een unieke kans om het beste van beide evenementen op één dag te beleven, in plaats van te moeten kiezen tussen beide. Het resultaat wordt een unieke indoor editie in De Brielpoort, met een sterke mix van nationale en internationale bands die oorspronkelijk verdeeld waren over beide evenementen, aangevuld met nieuwe namen. Alcatraz en Pluto Fest kijken ernaar uit om samen met jullie van 21 november 2026 een bijzondere dag te maken. Belangrijke ticketinformatie De reeds aangekochte tickets van Pluto Fest 2026 via ticketgang en de wedstrijdtickets blijven geldig voor dit gezamenlijke evenement. De ticketverkoop Pluto Fest 2026 werd intussen stopgezet. Tickets voor dit gezamenlijke evenement zijn verkrijgbaar via ALCATRAZ MUSIC ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ Tot op 21 november 2026! Tickets: zaterdag 21 november, Brielpoort, Deinze (BE) Lees ook: Albums | Traels - The Abyss Within Albums | Mantah - Antidote Fotoverslag | Mantah - Club de B Albums ǀ Hatebreed, Weight of the False Self

  • Fotoverslag | Into The Grave 2026 - vrijdag

    Het weekend Into The Grave is alweer voorbij en wat hebben we genoten. In dit fotoverslag blikken we terug op de hoogtepunten van Into The Grave 2026: de vrijdag. Anthrax Conan Lacuna Coil Raised By Owls Vandenberg Picture Scoor nu je Early Bird Tickets voor volgend jaar Wil jij er in 2027 zeker bij zijn? Dan kun je vanaf nu je Early Bird Weekend Ticket bemachtigen voor slechts € 139. Ben je 17 jaar of jonger? Dan is er een speciaal Jongeren Weekend Ticket beschikbaar voor € 89. info & tickets 11 t/m 13 juni 2027, Oldehoofsterkerkhof Leeuwarden Into The Grave 2026, Leeuwarden (NL) - Foto's: Marjolein Regterschot

  • Fotoverslag | Joss Stone - De Roma

    Op blote voeten, gehuld in een Oosterse jurk en een kop thee in de hand... zo staat Joss Stone op het podium van De Roma. 'Less is more' is de naam van haar Europese tour en dat straalt ze ook helemaal uit. Ze is ontspannen en heeft er duidelijk plezier in. Zo loopt ze al bij het tweede nummer de zaal om het publiek te betrekken bij haar songs, en dat wordt gesmaakt want de sfeer zit er meteen in. Al even complexloos als haar interactie met het publiek, is de manier waarop ze haar nummers brengt. Het is klontjesklaar, Joss weet wat van soul, en samen met haar live band gaat ze tot het uiterste om een geweldige avond neer te zetten. Nuna mag de avond openen met een mix van R&B en neo-soul. Ideaal om in een 'mellow' state of mind te geraken voor Joss ieders harten verovert! Joss Stone @ De Roma (Antwerpen, BE) | © Kitty van de Waart Joss Stone Nuna maandag 15 juni 2026, De Roma (Antwerpen, BE) | Foto's en Tekst: Kitty van de Waart

bottom of page