Concertverslag | Stand Atlantic, Kavka Oudaan

woensdag 05 februari 2020, Kavka (Antwerpen) | Foto's: Kealey Oosterom, Tekst: Maui Vindevogel

Om de werkweek even te breken, spelen The Maine en Stand Atlantic op woensdag 5 februari een kleine zaalshow in de Kavka in Antwerpen. Helaas kon ik enkel aanwezig zijn voor het voorprogramma, waardoor een concertverslag van The Maine zal ontbreken. Niet getreurd hoor, Stand Atlantic was op zich al dik de moeite om te zien spelen.

Het is intussen de 5e keer dat ik deze band uit Australië mag bewonderen en als je hen nog niet kent, wordt het hoog tijd dat je hier werk van maakt. Stand Atlantic bestaat uit 4 leden en heeft de nodige female power met zangeres Bonnie Fraser. Voor de show begon, kreeg ik de kans om hen te interviewen. Houd dus zeker de website in de gaten want dit komt binnenkort online!

Stand Atlantic mag als enige band op deze Europese tour het publiek opwarmen voor The Maine. Tijdens Lavender Bones wordt het al snel duidelijk dat het publiek reeds bekend is met deze poppunkband. Ook tijdens Speak Slow en Skinny Dippingkrijgt de band het publiek vlotjes mee. De gebruikelijke mosh pit laat dan ook niet lang op zich wachten. Halverwege de set is het tijdens voor iets nieuws. Op Twitter werd al geteased dat er tijdens deze tour wel eens iets nieuws zou kunnen worden gespeeld en Stand Atlantic stelt niet teleur. Als primeur krijgt Antwerpen een nieuw liedje te horen. De song, die op de setlist werd vermeld onder de noemer ‘SHHHHHHHH!!!’, is een krachtig lied en iets harder dan we gewoon zijn van deze band. Maar jongens en meisjes, wat houden we ervan! Het smaakt zeker naar meer. Verder wordt ook nog de oudere-maar-nog-steeds-nieuwe Hate Me (Sometimes) gespeeld, wat ook op veel bijval kan rekenen. De band sluit de set, zoals gewoonlijk, af met Coffee At Midnight.

Het werd een mooie, doch korte avond waarbij Stand Atlantic op moshpits en enkele verloren crowd surfers kon rekenen. Intussen liet de groep op Twitter trouwens weten dat er deze week nieuwe muziek aankomt! Keep your eyes peeled dus!

Lavender Bones

Speak Slow

Skinny Dipping