Concertverslag | Bad Omens + Ghøstkid + Oxymorrons - Trix

Bad Omens is de laatste tijd wel erg goed bezig. Na een volledig uitverkochte Amerikaanse tour eind vorig jaar, vlogen de mannen begin februari naar Europa om ook hier een dikke maand lang rond te touren. En ook in Europa verkocht elke show uit voor de tour van start ging. Op dinsdag 21 februari hield de Concrete Jungle tour een stop in Antwerpen, en daar waren wij natuurlijk bij!

Oxymorros

De spits afbijten werd gedaan door Oxymorrons, een leuke band uit Queens, New York. Ik kende ze zelf nog niet maar hun enthousiasme en positieve vibes zorgden ervoor dat ze een goede eerste indruk maakten. De zaal was al vrij vol, maar helaas nog niet helemaal wakker. Hoewel de groep wel in de smaak viel, was het ook duidelijk dat dit niet de groep was waarvoor iedereen naar de Trix was afgezakt. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat deze jongens bij een deel van het publiek een blijvende indruk achterlieten. Ik weet alleszins dat ik erbij zal zijn voor hun volgende Belgische show!

1. Intro

2. Green Vision

3. Think Big

4. Enemy

5. Definition

6. Justice

Ghøstkid

In 2020, tijdens volle corona werd Ghøstkid, een nieuwe project van Sebastian “Sushi” Biesler, gekend als ex-zanger van Electric Callboy, opgericht. In datzelfde jaar wo de groep de prijs van Beste Nieuwkomer op de Impericon Awards. Met een spetterend eerst album plaatsten ze zich meteen op de kaart. Als tweede voorprogramma van Bad Omens speelden ze dan ook hun eerste Belgische show. Net zoals hun voorgangers gaven ze het allerbeste van zichzelf. Duidelijk vol van energie speelden de Duitsers een set van bijna drie kwartier. Ze mengden zich zelf even in het publiek om de moshpit wat te versterken. Eén ding is zeker: deze groep heeft zeker veel in hun mars.

1. FØØL

2. START A FIGHT

3. CRØWN

4. HOLLYWOOD SUICIDE

5. YØU & I

6. DRTY

7. UGLY

8. THIS IS NØT HØLLYWØØD

9. SUPERNØVA

Bad Omens

Helaas kregen we de avond zelf te horen dat de heren van Bad Omens

geen fotografen wensten op hun show.

En dan was het tijd voor dé band waarvoor we allemaal naar Antwerpen trokken. Bad Omens was onlangs een gigantisch succes op TikTok met hun song Just Pretend. Hierdoor bestond het publiek enerzijds uit hardcore fans en anderzijds uit nieuwelingen die vooral de nieuwe muziek kenden. Ik hoorde alvast enkele meisjes zwichten voor zanger Noah Sebastian. Van de drie uitgebrachte albums werd er vooral gefocust op album 2 en 3, en ook moshpits blijven niet uit natuurlijk. De set begon met enkele nummers van hun recente album THE DEATH OF PEACE OF MIND om dan de oudste song van hun repertoire te spelen: Glass Houses werd ook meteen het enigste liedje van hun debutalbum dat die avond werd gespeeld. Daarna werd opnieuw afgewisseld tussen THE DEATH OF PEACE OF MIND en FIND GODS BEFORE GODS FIND ME. Jammer voor de oude hardcore fans, maar leuk voor de nieuwkomers.

Over het algemeen bleef de avond wel vrij rustig, al werd er uit volle borst meegezongen door de uitverkochte zaal. Met Just Pretend verlieten Noah en co het podium om dan onder luid geroep en applaus nog terug te komen voor de encore, bestaande uit drie liedjes. Na iets meer dan een uur zat de show er dan ook weer op en ging iedereen voldaan richting huis.

1. CONCRETE JUNGLE

2. ARTIFICIAL SUICIDE

3. Nowhere to Go