Inmiddels kent de wereld Angel Olsen wel. Ze maakte indruk met 'Burn Your Fire For No Witness' (2014) en 'MY WOMAN' (2016) en veroverde moeiteloos haar plek in de muziekscene. Soms wat psychedelisch, dan weer soft, dan weer als stoere rockchick.
Vers verdriet versus verse liefde. Het zijn elkaars uitersten en de kwetsbaarheid en vergankelijkheid ervan zijn de pijlers van het nieuwe album van indie-queen Angel Olsen. Op 'Big Time' zingt Olsen over de expansieve kracht van verliefdheid en hoe dit gevoel getemperd kan worden door een diep en gelaagd gevoel van verlies.
Het heeft even geduurd vooraleer Angel Olsen de juiste woorden vond rond haar identiteit als queer. Wanneer ze 34 werd, vertelde ze het aan haar ouders en kon ze - naar eigen zeggen - eindelijk zichzelf zijn. Drie dagen later stierf haar vader. Iets later haar moeder. 'Big Time' gaat over de scherven die dit verdriet met zich meedragen. De songs beperken zich niet alleen tot de transformationele rouw, maar gaan ook over het vinden van vrijheid en vreugde in de ontberingen die zich voordoen.
Support Amerikaanse singer-songwriter Tomberlin ontpopt zich als een veelzijdige kameleon. Met haar integere subtiliteit, zachte gitaartokkels en aangrijpende teksten laat ze een indringende indruk op je achter.
Haar nieuwe album 'i don’t know who needs to hear this…' is een kritische reflectie op de vaak moeilijke reis naar het actief kiezen voor jezelf. Met elf volmaakte en kwetsbare nummers toont Tomberlin zich opnieuw van haar meest breekbare kant.
(Bron: Het Depot)
zaterdag 15 oktober 2022, Het Depot (Leuven, BE)
Comentarios