1/1
Please reload

Concertverslag | FM, ECI Cultuurfabriek

November 25, 2019

Deze avond stond de 80`s hardrock band FM in de ECI Cultuurfabriek in Roermond, met als support act de Nederlandse BloYaTop. Na een 'break' van 12 jaar is FM weer helemaal terug. Sinds hun terugkeer in 2017 hebben ze weer drie albums uit waarvan de laatste ‘Atomic Generation’ afkomstig is uit 2018.

De avond begon met een erg goede grooverock band. BloYaTop heeft in de afgelopen jaren al op de grotere zalen en festivals van Nederland gespeeld en aan het publiek te horen waren ze ook hier in Roermond geen onbekende. Hun set bestond uit eigen muziek afkomstig van hun drie albums. De band had er duidelijk veel zin in en hadden een goede interactie met het publiek. Ze vielen hierdoor erg goed in de smaak bij het toch wel oudere publiek.

Vanavond was het begin van de tour voor de Britse FM. Nadat ze afgelopen jaar onder andere nog op Graspop Metal Meeting hadden gestaan zijn ze nu weer terug voor meer. Ze knalden de set af met Tough It Out van het gelijknamige album afkomstig uit 1989. Nummer voor nummer raasden ze door de set: echte herkenbare Classic Rock met lekkere gitaar solo`s, meerstemmige zangpartijen en de bijpassende keyboard sound. “We played this song for the last time in 1989 so I think it`s time we do it again” zei zanger Steve Overland over het nummer Everytime I Think Of You. Volgens de zanger hebben ze deze avond voor het eerst meer nummers gespeeld die het publiek jaren niet meer live gehoord heeft. Dat beloot voor veel fans dus een goede tour te worden. De band nam weinig tijd om in deze vrij kleine zaal met het publiek te praten en speelde de set aan een stuk door. Na Killed By Love, afkomstig is van hun nieuwste album, verdween de band van het podium. Na een aantal minuten keerde de toetsenist terug om het rustige Story Of My Life vol gevoel ten gehore te brengen samen met de zanger. Other Side Of Midnight was het nummer waar deze avond mee afgesloten werd.

Setlist:

Tough It Out

Don't Stop