Brothers in RAW Jaaroverzicht - Michel De Pourcq

December 28, 2017

De tweede medewerker die ons zijn jaaroverzicht mag meedelen is Michel De Pourq! Michel is fotograaf voor ons sinds april dit jaar en geeft je graag zijn drie hoogtepunten van dit jaar.

It It Anita

Op het eerste – gratis, door het Brugs Cultuurcentrum georganiseerde – concert in de Daverend/Unplugged reeks stond de mij totaal onbekende Luikse band It It Anita, een noiserockformatie. Zeer dynamisch, opzwepend en energiek. Geregeld werd er gewoon in de zaal tussen het publiek gespeeld. Op het einde werd de drumkit, al drummend afgebroken en terug opgebouwd, om tussen de toeschouwers in de zaal het concert te beïndigen. Een aanrader!

Joanne Shaw Taylor

Blueprint festival, een nieuw bluesfestival te Gistel. Eerst enkele Vlaamse blueshelden (Ed De Smul en Stefan Boret / Steven Troch en Tiny Legs Tim / Marino Noppe Band) telkenmale gewoon erg goed. Joanne Shaw Taylor, ontdekt door Dave Stuart, gaf een eerste klas bluesrock concert.

Ten Years After

Ja, ze kunnen het nog steeds! Marcus Bonfantie is een uitstekend vervanger van de in 2013 overleden Alvin Lee. Het was eerst eventjes wennen aan een ander stemgeluid. Bas-icoon Colin Hodgkinson is een streling voor het oog en oor.