• Pieter B.

Brothers in RAW Jaaroverzicht - Marleen Markey

Om terug te blikken op 2017 hebben we onze redacteurs en fotografen gevraagd om een jaaroverzicht te maken, telkens geven ze hun drie beste concerten van dit jaar, voorzien van enkele foto's. Marleen is redacteur voor onze site en mag de spits afbijten.

Elk jaareinde duik ik met veel gretigheid in de eindejaarslijstjes van BV’s, overzichtelijk gebundeld in de Humo of andere media. Nu mij, een gewone sterveling, de vraag wordt gesteld om een lijstje van 3 favoriete foto’s of concerten van 2017 op te maken, wil dat wel eens vies tegenvallen. Zoveel keuze, zoveel kwaliteit, variatie, stijlen, plekken, kleuren, originaliteit. Gelukkig biedt het Brothers in Raw-archief soelaas!

In random volgorde zijn dat voor mij:

Fotoverslag Josh Hoyer en The Delta Saints in Ancienne Belgique

• Pure klasse, expressie … concert helaas gemist, maar hopend op een herkansing in 2018

Foto’s + verslag van Dranouter Festival

• Voor de eerste keer moeten passen sinds vele jaren, maar gelukkig goedgemaakt dankzij de minutieuze verslaggeving. Uiteraard gestaafd met sprekende en beklijvende foto’s.

Fotoverslag van The Delta Saints in De Zwerver

• Live meegemaakt vanop de eerste rij. De jongens smeten zich meer dan ooit, de fotografen waren in bloedvorm en de afwezigen hadden eens te meer ongelijk.